22-11-2018 | Door: Fabienne Peters

De Menukaart: kies je eigen schrijversbezoek

De Menukaart: kies je eigen schrijversbezoek

Een goede voorbereiding op een schrijversbezoek is een geweldige stimulans voor de leesmotivatie. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van Stichting Lezen en De Schrijverscentrale. Daarom bevat de Menukaart niet alleen een overzichtelijke presentatie van het aanbod, maar ook tal van verrijkende tips en activiteiten. Door de aanvullende activiteiten voor, tijdens en na het bezoek wil De Schrijverscentrale scholen helpen een bezoek voor te bereiden en/of na te bespreken om zo het plezier in lezen stimuleren. 

Hoe werkt de Menukaart?
Laat u voor uw keuze uit ons veelzijdige aanbod inspireren door de Menukaart. Wilt u, bijvoorbeeld, een workshop poëzie voor groep 6, 7 en 8 aanvragen? Dan kunt u op onze site zoeken op genre en leeftijdsgroep. Maak een keuze uit het ruime aanbod van auteurs en illustratoren die aansluit bij uw wensen. U kunt op het profiel van de auteur of illustrator zijn of haar Menukaart opties bekijken. Bij het indienen van een aanvraag kunt u uw wensen in de opmerkingen benoemen. U selecteert als bezoek (afhankelijk van uw wens): groepsbezoek, lezing of workshop. De eventuele extra activiteit benoemt u ook in de opmerkingen, hiervoor hoeft u geen aparte aanvraag te doen.
Wilt u liever persoonlijk advies? Neem dan contact met ons (jeugd@deschrijverscentrale.nl, 020-820 26 55), dan helpen wij u verder. 

Tarieven
De tarieven voor schrijversbezoeken vindt u op de website. Bij ‘Verrijk je schrijversbezoek’ vindt u tal van gratis extra’s, zoals lestips van de auteur en algemene lestips. Voor Skypen en vloggen, activiteiten die u alleen in combinatie met het bezoek kunt boeken, gelden de volgende prijzen: vloggen (60 euro per groep) en Skypen (30 euro per groep). 

Voor lezingen voor volwassenen geldt het lezingentarief van 243 euro, exclusief reiskosten. Er zijn een aantal auteurs en illustratoren die een hoger honorarium vragen, De Schrijverscentrale kan daarover informeren.