Fictieschrijver - Illustrator
Genre
Strip - Graphic novel
Thema's
Humor - Wetenschap
Activiteiten
deelname gesprek/discussie - Presentatie - Workshop/masterclass - Interview (als interviewer)
Leeftijdsgroepen
Jongvolwassenen - Volwassenen
lambiek
Crazie Dutch Men (creative consultancy) is de studionaam waaronder all-round creative Jan Bart Dieperink sinds 2000 produceert.
Één van de eerste wapenfeiten was de samenwerking met zanger/performer Herman van Veen. Dit resulteerde in de dagstrip 'Hermanus' gepubliceerd in o.a. Het Utrechts nieuwblad en aanverwante edities in Midden-Nederland. Zes uitgaven volgden, animatie-pilots i.s.m. animator Martin Jan van Santen en een drietal bronzen sculpturen vormgegeven door kunstenares Laura Laaroo.
In 2013 verscheen 'Heftige hersens', dit keer i.s.m. wetenschapsjournalist Mark Mieras.Deze graphic novel over het tienerbrein (subtitel; Waarom denk je wat je denkt, doe je wat je doet en ben je wie je bent) werd groots gepresenteerd in de Amsterdamse Stadsschouwburg (In 2019 volgde de tweede, herziene druk). Tevens volgde op dit baanbrekende breinboek in 2016 'Voor de leeuwen', dit keer voor leraren (én jonge ouders natuurlijk).
Eind 2018 verscheen 'Jezus Christus was een meisje', een satire op de jeugdjaren van Jezus Christus in de traditie van Monty Phyton's Life of Brian.
Als moderator/presentator, al dan niet gelardeerd met voorbeelden uit eigen werk, spreekt Jan Bart op lichtvoetige wijze de eindjes aan elkaar op presentatie en evenement.